Cafe latte alkoi maistua parkkihapolta. Mikäs nyt, eikös vatsa kestä viittä kupillista, ihmettelin.Lehdessäkään ei ollut mitään ihmeellistä, normaaleja maailman tapahtumia vain uutisoitiin. Sitten silmiini osui muutaman palstamillimetrin uutinen, joka alkoi minua suuresti kiinnostaa.

Röyhkeä varas vienyt pyörätuolin
KOTKA. Ruotsinsalmenkatu 4:n rappukäytävästä Kotkasta anastettiin perjantain kello 14:n ja lauantain kello 12.15 välisenä aikana harvinainen Harley Parkinson merkkinen sähkökäyttöinen pyörätuoli. Pyörätuoli on tehtaan koemalli ja ainoa kappale euroopassa. Paikalla on nähty perjantai iltana epäilyttävän näköinen offroad auto. Asiasta jotain tietävät voivat ottaa yhteyttä Kotkan poliisiin tarkastaja Wiggumiin puhelinnumeroon 911-COPS. Varkaan jäljille johtavista tiedoista on luvassa huomattava palkkio.
 
Meinasin tippua tuolilta kun tätä uutista tavailin. Mullahan on nyt kuumat pyörät alla, kun tri K raahautti sen perhanan rollankin tänne Tallinnaan. Taisi minusta tehdä sellaisen ns. muulin. Mitäköhän se poppamies oikein kikkailee.
 
Aloin tarkemmin muistelemaan tapahtumia siellä Kotkassa. Hotellillahan se taisi Tri K olla myös yömyssyllä siellä aulabaarissa. Siinä baaritiskin kulmauksessahan se jutusteli jonkun hilpeässä hiprakassa olevan miehen kanssa. Minä sitä niitten jutustelua siinä kuuntelin.
 
Se mies kovin kehui tri K:ta
-Sinä se taidat olla melkoinen shamaani ja shemeikka. Taidat aika hyvin saada naisia.
Tri K ei oikein näytänyt reagoivan miehen kehuskeluun, hörppäsi vaan tuopistaan.
Mies jatkoi:
-Minä se muuten olen joutunut ufomiesten kaappaamaksi minun ex-vaimon kanssa. Siellä laboratoriossaan ne laitteli implantteja minun vaimoon ja minut ne pakotti sukupuoliyhteyteen. Mitäs siihen sanot?
 
Tri K vaan hymähti ja sanoi:
-Olen minäkin vaimon kanssa käynyt Tallinnassa.
 
No tää mies veti palkokasvin nenään, käänsi Hankkijalippiksen väärin päin ja otti nyrkkeilyasennon.
-Käytkö sä gigolo mulle soittelee, mä oon sentään piirinmestari nyrkkeilyssä vuodelta 1960 alle 12-vuotiaitten sarjassa. Nyt alko lätty lätisee.
 
Sieltä viereisestä pöydästä huudahti mies:
-Tuu Ape pois sieltä nolaamasta itteäs. Ei sillä tohtorillakaan ole mahiksia näihin meidän naisiin. Niitä Kouvostoliiton miehiä ne siellä e-kontaktissa vaan kyttää.
-Kävin minäkin siellä e-kontaktissa ja yhen naisen profiilia pommitin kuva-avain pyynnöllä. Ei se oikein tuntunu lämpenevän. Sitte kerran siltä tuli viesti ja minähän tuuletin että nyt flaksi kävi. Mut kun avasin sen viestin niin siinä oli vaan valokuva missä oli oikean käden näppylähanska ja tummeli purkki. Mitäköhän se sillä tarkoitti?
 
Tämän episodin aikana ne tri K:n turvamiehet varmaan minun lasiin jotain mömmöjä sujauttivat. Saivat minut sairaala kuntoon ja tajun pois. Sitte varmaan kävivät sillä minun autolla sen pyörätuolikeikan hoitamassa.
 
Minä aloin suunnittelemaan mitä sen rollan kanssa tekisin. Liikkuahan sillä ei voisi missään, kun varmaan netissä jossain murhainfossa on varmaan kuva siitä laitteesta. Siellä ne tuntuu tietävän kaiken mahdollisen ennen poliiseja.
Pitää varmaankin piruillessa kaupitella se sille Kouvostoliiton valtuuskunnalle. Saavat sitten taas selitellä poliisille ja tullille tekemisiään ja menemisiään.
Madame Modeemia pitää kyllä varoittaa ettei sen porukan kanssa samalla kyydillä kotiin mene. Joutuu vaan turhaan musamoguli Modeemi rahojaan käyttämään kalliisiin asianajajiin.
 
Suurin huoli minulle putkahti mieleen siitä valokuvasta joka siellä sairaalassa otettiin. Kun se hemaiseva hoitaja minua siellä käytävällä ulkoilutti, niin sieltä avo-osastolta pöllähti pari kaveria kinuamaan että pääsisi samaan valokuvaan sen hoitsun ja näyttävän näköisen pyörätuolin kanssa.
Minua ne ei noteerannu ollenkaan.
Se johtui varmaan siitä kun se hoitaja oli sitä minun kiharaa otsatukkaa silitelly siellä liinavaatevarastossa. Niin kiihkeää se ”silittely” oli ollut että minun otsa oli melkein veres lihalla ja kiharat putoilleet lattialle.
Toivottavasti ne ei ole nettiin sitä kuvaa laittanu. Olga jos sen näkee, niin sen romanssin voi kipata suoraan laskiämpäriin.
 
No sitä on tässä vaiheessa vielä turha murehtia. huomennahan minä sen Olgan näen. Sinne teatterillehan se tapaaminen sovittiin klo 18:00. Pitääkin ostaa kukkapuska ja suklaarasia sille Olgalle. Ei se sitten varmaan epäile mitään.
Sinne Chicago ravintolaan sen sitten teatterin jälkeen vien syömään ja jatsia kuuntelemaan.
Täyyykin tästä lähteä sitä valtuuskuntaa jäljittämään....