Rakas suteni Adolf!

Raskas huolen taakka kimposi sydämeltäni, kun kirjettäsi luin. Olet hengissä ja kirjeestä ja sen sanavalinnoista päätellen myös voit jo vallan mainiosti. En tosin ymmärtänyt aivan kaikkia kohtia ja asioita, joita kirjeessäsi olit maininnut, kielimuuri nääs, mutta siitä henki sellainen optimistisuus, että luulenpa, ettei minun aivan kaikkea tarvitse ymmärtääkään, vaan luottavaisin mielin voin uskoa Sinut, rakas suteni, sairaalan henkilökunnan hellään huomaan ja hoitoon.

Muista kuitenkin, ettet liian tarkasti seuraile kauniitten sairaanhoitajattarien keinuvien lanteitten liikettä, sillä siitä minä en hyvää tykkää, ja siitä omakin, vielä vähän sekava pääsi voi sekaantua entisestään. ;)
Vai siitä titaanilevystä kaikki kummalliset oireesi ovat johtuneetkin. No, nyt varmaan tilanne helpottuu kaikilta osin, sillä paljastan Sinulle, että tullissa olet ollut erityistarkkailussa juuri sen takia, että titaanilevy päässäsi on saanut kaikki herkät tutkamme ja mittarimme aina aivan sekaisin.
Tai emmehän me aikaisemmin ole tienneet, mistä kaikki on johtunut. Olemme arvelleet, että olet joku salainen suomalainen agentti, johon on piilotettu kameroita ja muita havaintolaitteita ja käyt sitten tämän tästä maassamme vakoilemassa. Siksi Sinua on tarkkailtu.
Sinua varten on myös järjestetty tilaa tullauslinjoilta, niin ettet koskaan ole joutunut kohtuuttomia aikoja odottamaan, kuten tavallinen rahvas. Ja oletkos pannut merkille, että juuri minä olen aina ollut Sinua tullaamassa. Minun on täytynyt muuttaa työvuorojanikin takiasi; niinhän viimeksikin tapahtui. Sinä ilmeisesti olet kuvitellut, että sattumalta tai hyvää hyvyyttäni olen aina ollut työvuorossa tai ylitöissä, kun Sinä rajaa olet ylitellyt. Mutta kaikki on ollut kovin tarkkaan harkittua meidän puoleltamme.
Niinhän siinä sitten lopulta kävi, että näiden monien vuosien aikana, jotka olemme toisemme tunteneet ja rajan eri puolille aina jääneet, olen alkanut tuntea Sinua kohtaan kovin lämpimiä tunteita. Sinun ystävällisyytesi ja huumorintajusi ovat murtaneet kaikki muurit, joita minä itse ja oman maani yhteiskunta ja erilainen ideologia ovat välillemme yrittäneet nostattaa.
Mutta nyt pelkään, että lämpimiksi muuttuneet tunteeni Sinua kohtaan on huomattu ylemmillä tahoilla ja meidät halutaan erottaa toisistamme. Siksi tulin perässäsi tänne Tallinnaan. Kun kuulin, että Sinut oli kiidätetty sairaalaan, olin jo aivan varma, että Sinut oli yritetty toimittaa pois päiviltä enkä Sinua enää elävien kirjoissa näkisi.
Matkalla keksin suunnitelman, jolla Sinut huomaamattomasti saataisiin takaisin Suomeen. Nyt suunnitelman täytäntöönpano helpottuu huomattavasti, kun titaanilevy ei enää aiheuta ylimääräisiä värinöitä mittareissamme. Kunhan tapaamme, kerron suunnitelmani Sinulle juurta jaksain.
Olen ottanut vähän selvää siitä mainitsemastasi e-kontaktista. Sehän on joku suosittu, alun perin ruotsalainen deittikanava, joka nyt on saanut paljon jäseniä myös Suomessa. Äläkä yritä minua petkuttaa! Jäsenlistoilta löytyvät myös Sinun tietosi. Nimimerkin suojissa siellä esiinnytään; kyllä minä Sinunkin nimimerkkisi jo tiedän.
Ja sanonpa nyt senkin, että olen ottanut Sinuun yhteyttä sitä kautta, mutta minkäänlaista kiinnostusta ei yhteydenottoni Sinussa herättänyt. Siitä olen kyllä pikkuisen murheellinen. Olisithan voinut edes yhden viattoman flirtin minulle lähettää, kun joittenkin suomalaisnaikkosten kanssa olet tietojeni mukaan ollut varsin tiiviissä kontaktissa. Vai sanooko nimimerkki ………. Sinulle yhtään mitään?
En nyt kuitenkaan halua pilata mahdollista tapaamistamme mustasukkaisuuden puuskillani. Tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän kyllä päihittäväni vaikka millaisen suomalaisnaisen, kunhan kanssasi kosketusetäisyydelle pääsen. ;)
Olen muuten kuullut sellaistakin huhua, että kyseinen, eroottisviritteinen ………. suunnittelisi myös matkaa tänne Tallinnaan. Joku uusi uhri on hänen asettamaansa sudenkuoppaan taas langennut, joten senkin takia kehotan Sinua pysyttelemään kaukana hänestä, ettei sitten tule mitään pahaa pettymystä. Kuuluu olevan melkoinen miestennielijä tuo ………. ja kiinnostunut itseään huomattavasti nuoremmista miehistä…
Pyysit, että soittaisin Sinulle, mutta jostain kumman syystä eivät puheluni pääse läpi. Sovitaan tapaaminen johonkin vanhan kaupungin kahvilaan sitten, kun olet saanut tämän kirjeeni. Tämä kirjeen tuonut mies odottaa sen aikaa että kirjoitat minulle vastauksen ja tuo sitten kirjeesi minulle. Minä sillä välin vähän selvittelen eri vaihtoehtoja ja tutkailen tilanteita. Ja muista, että jos Olga on ottanut jonkin asian sydämelleen, hän sen varmasti selvittää, vaikka siinä sitten menisi ikä ja terveys.
Toivon Sinulle pikaista paranemista ja meille pikaista näkemistä!
 
Sinun Olga  :)
 
Tällaisen kirjeen minun käppöseeni sujautti sellainen Notre Damen kellonsoittajan näköinen mies.
Ihmettelin vähän niitä mustattuja kohtia sen deittineidin nimen kohdalla, vaikka tämä ilmeisesti piti olla oikein kuriirikuljetus. Sitä ”postimiestä” katsellessani totesin että tuo ei varmaan osaa edes lukea. Tuskin se tätä kirjettä on sensuroinut. Ja Olga tuskin on laittanut kirjeenviejäksi ihan mitä tahansa heppua.
Sitä kun on tullut viestiteltyä aika monen kanssa viime aikoina, niin enhän minä tiedä kenestä se Olga minua varoittelee. Pitääkin olla tarkkaavainen. Ei sitä tiedä minkälainen noita-akka tässä on asialla.
Kirjoitin Olgalle lyhyen vastauksen ja hätistelin Mörön tiehensä.
Jatkoin sanomalehden tutkiskelua, jonka olin hotellin tupakkapöydältä löytänyt, cafe lattea litkien.....